شبکه ورزش

اخبار ورزشی ایران و جهان همراه با کلیپ ها و تصاویر خصوصی بازیکنان

شبکه ورزش

اخبار ورزشی ایران و جهان همراه با کلیپ ها و تصاویر خصوصی بازیکنان

شبکه ورزش

تمامی کلیپ ها و اخبار و عکس های اینستاگرامی بازیکنان و ورزشکاران را میتونید در اینجا ببینید.

بایگانی

جنگ اولین 3 امتیاز فرهاد و شهریار

پیش بازی راه‌آهن- صبا


تیم‌های دایی و کاظمی در لیگ پانزدهم صاحب پیروزی نشدند. سرمربی راه‌آهن می‌خواهد از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را برده و از قعر جدول فاصله بگیرد و در آن سوی میدان شهریار هم امیدوار به ساق‌های مهاجمانی است که تاکنون گلی برای تیمش به ثمر نرساندند.


به گزارش "ورزش سه"، دو تیمی که دو، سه هفته به آغاز لیگ پانزدهم شرایط مالی بدی داشتند و حتی حرف از انحلالشان زده می‌شد با ورود بخش خصوصی سر و سامان گرفتند و در اوضاع مدیریتی متفاوتی نسبت به سال‌های اخیر پای به مسابقات گذاشتند. صبا با جذب 7 بازیکن نامی که تمام آنها را در ترکیب خود قرار داده است عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشت اما راه‌آهن با حفظ بدنه اصلی تیم سال گذشته با هدایت فرهاد کاظمی که آنها را در لیگ نگه داشت فصل را شروع کرد.

وضعیت دو تیم
صبای قم حتی با هدایت علی دایی و بهره‌گیری از بازیکنان مطرحش روند سال‌های گذشته را حفظ کرده و دل از میانه‌های جدول نکنده است. سه امتیاز از سه بازی اول آن هم با دو تساوی خانگی مقابل استقلال اهواز و گسترش فولاد نمی‌تواند نمایش خوبی برای شهریار و بازیکنان سرشناس این تیم باشد. آنها معتقدند مشکل بدنی دارند و ممکن است روندشان تا هفته پنجم ادامه داشته باشد اما دایی امید زیادی به کسب پیروزی برابر راه‌آهن دارد.

شاگردان کاظمی می‌خواستند همان هفته اول فولاد را در اهواز زمین‌گیر کنند و شروعی مقتدرانه داشته باشند اما دو گل در 10 دقیقه پایانی آنها را از سه امتیاز دور کرد و تا سومین بازیشان هم نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند. راه آهنی‌ها بازی دوم در حالی که میزبان بودند مغلوب شاگردان جلالی شدند و هفته گذشته نیز در عین شایستگی به پیروزی تنها به یک امتیاز رسیدند تا پیش از دیدار با صبا و البته با یک بازی کمتر نسبت به حریفانشان در رده پانزدهم قرار گیرند.

گل‌های بازی
مهاجمان تیم دایی در سه دیدار اخیر کار خاصی انجام ندادند و شاید در مجموع 6 شوت در چارچوب داشتند. گل صبا در دیدار با نفت روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید و بازی با گسترش فولاد نیز با گل به خودی کیانی آنها موفق شدند دروازه حریفشان را باز کنند. هر دو گل صبا در 10 دقیقه ابتدایی زده شده و تاکتیک قمی‌ها بعد از آن فقط دفاع و حفظ نتیجه بوده است که در این کار هم ناکام ماندند. صبا در نیمه دوم بازی‌های گذشته‌اش دو گل خورده که این برای راه‌آهن امتیاز مثبتی خواهد بود چون هر 3 گل فصل جدید این تیم در 45 دقیقه دوم به ثبت رسیده است. 4 گل از 5 گلی هم که راه‌آهن دریافت کرده نیمه دوم بوده است؛ زمانی که صبا در سه دیدار اخیر نشان داده نمی‌تواند هیچ کار خاصی در نیمه زمین حریف انجام دهد.

جدال‌ها
از پنجمین دوره لیگ برتر تاکنون صبا و راه‌آهن 20 بار به مصاف هم رفتند که صبایی‌ها با عملکردی خوب نیمی از آنها را با پیروزی پشت سر گذاشتند و تنها سه دیدار را واگذار کردند. هفت بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. برد 5 بر 2 خانگی صبا در هفته چهارم فصل 90-89 پر گل‌ترین دیدار می‌باشد اما در مجموع مسابقات دو تیم، راه‌آهن 14 گل زده و صبا تقریبا دو برابر یعنی 27 مرتبه دوازه حریفش را باز کرده است. صبا در پنج دیدار اخیر خود هیچگاه بازنده نبوده و دو 3 امتیاز هم گرفته است. راه‌آهن که در این فصل هیچ پیروزی نداشته شاید بتواند آمار ضعیف تقابل‌هایش با صبا را در دیدار پیش رو جبران کند اما مطمئنا آنها کار راحتی در مقابل صبای دایی نخواهند داشت.

هر تیم یک غائب
هاشم بیک‌زاده که در سه هفته اول با تغییر پست از دفاع چپ به راست آمد به دلیل مصدومیت از همراهی تیمش بازمانده تا علی دایی یکی از بازیکنان تاثیرگذارش را همین ابتدای فصل در اختیار نداشته باشد.
حسین کریمی نیز تنها مصدوم راه‌آهن خواهد بود که فرهاد کاظمی غیبت او را برابر صبا خبر داده است.

نکته خاص
گلزنان بازی رفت و برگشت صبا و راه‌آهن در فصل گذشته امسال در این تیم‌ها حضور ندارند. نتیجه دیدار نیم فصل نخست این دو تیم 2 بر 2 شده بود که محمد غلامی دو بار برای راه‌آهن و هادی شکوری و آمبونو آچیله برای صبایی‌ها گلزنی کردند. در هفته بیست و دوم لیگ چهاردهم نیز که قمی‌ها یک بر صفر پیروز شدند توسط جواد کاظمیان به گل دست یافتند. حالا این پنج بازیکن و گلزن در بازی ساعت 18:15 روز جمعه راه‌آهن و صبا نیستند.

بازیکنان مشترک
سیداحمد مهدی‌زاده که فقط در دور رفت فصل گذشته بازیکن صبا بود و نیم فصل دوم با پیکان مقابل تیم سابقش قرار گرفت این بار با پیراهن زرد راه‌آهن برابر قمی‌ها که خاطره خوشی هم از این تیم ندارد قرار خواهد گرفت.
سامان آقازمانی که در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم برای راه‌آهن توپ می‌زد تنها بازیکن صباست که این هفته برابر تیم سابقش بازی می‌کند و امیدوار است در غیاب بیک‌زاده و اولین حضورش در ترکیب ثابت دایی بدرخشد و جای خود را در صبا تثبیت کند.

چهره ویژه
بدون شک تمام نگاه‌ها در این بازی به علی دایی که دو فصل هدایت راه‌آهن را بر عهده داشته و اکنون روی نیمکت صباست خواهد بود. او راه‌آهن را تیم خود می‌داند و می‌گوید دوستانش این تیم را خریده‌اند اما شهریار این را باید در نظر بگیرد که بعد از سه هفته فقط 3 امتیاز دارد و محکوم به پیروزی مقابل تیم دوست داشتنی‌اش است.

ترکیب احتمالی دو تیم
 راه‌آهن: ایگور ننزیچ، ابراهیم کریمی، محسن ایران‌نژاد، سیداحمد مهدی‌زاده، مهدی جعفرپور، مهرداد محمدی، سیامک کوهنورد، میلاد محمدی، بهادر عبدی، حمیدرضا دیوسالار و سیدامین منوچهری
سرمربی: فرهاد کاظمی

صبا: حامد لک، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، فیلپه ماچادو، سامان آقازمانی، قاسم دهنوی، رضا حقیقی، ابوالفضل ابراهیمی، محمدامین آرام‌طبع (کریم اسلامی)، جلال‌الدین علی‌محمدی و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

نظر مربیان و کارشناسی

مرتضی کرمانی مقدم (مربی راه‌آهن): به دلیل اینکه میزبان هستیم 100 درصد برای کسب سه امتیاز بازی می‌کنیم. با اینکه بدنسازی نکردیم و کار تاکتیکی نداشتیم اما این پتانسیل را در بازیکنانمان می‌بینیم که اولین پیروزی را رقم بزنند. صبا تیمی است که تمریناتش را زودتر از راه‌آهن شروع کرده و از نفرات خوبی بهره می‌برد ولی فکر می‌کنم مقابل ما به مشکل بخورند.

حسین پاشایی (کاپیتان اسبق راه‌آهن و مربی فصل گذشته صبا): شرایط هر دو تیم مشابه هم است. تمرینات صبا و راه‌آهن دیر شروع شد و هر دوی آنها از حالت برزخ مانند به شرایط خوبی از نظر مالی رسیدند. فکر می‌کنم بازی این دو تیم تقابل افکار مربیان است چون بازیکنان هم سطح هستند و اختلاف خاصی در این زمینه ندارند. شاید نفرات صبا اسم و رسم دار باشند ولی بازیکنان راه‌آهن خیلی خوب و قابل هستند چون با چند تن از آنان هم‌بازی بودم. این مسابقه همانند بازی شطرنج است که مربیان مهره‌ها را هدایت می‌کنند و تاثیر اصلی را در روند بازی دارند. اختلاف زیادی در نتیجه مسابقه نخواهد بود چون شباهت‌های در شرایط دو تیم وجود دارد و حتی مسئله روحی روانی بازیکنانشان تفاوتی نمی‌کند. راه‌آهن و صبا مربیان فهیمی دارند که قطعا تاثیرگذارترین افراد در نتیجه بازی هستند. مطمئنا بازی خوبی شاهد خواهیم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
hidden hit counter